Monday, July 28, 2008

Kako Smo Se Renovirali ... 1. deo

I tako, resili smo konacno da renoviramo stan.
Nase putovanje od ideje do realizacije je trajalo o-ho-ho i islo od prosirenja otkupom zajenickih prostorija (od 27 vlasnika stanova – izminirao nas je samo jedan, i to onako – iz inata), onda smo hteli da se selimo u kucu na Bezanijskoj kosi, za koju smo zakljucili da ispunjava vecinu od milion uslova koje smo zamislili, ali ne i kljucne: da imamo veliku terasu i dvoriste u kome deca mogu da se igraju, i da smo blizu reke kao sto smo sad u stanu …

Onda smo skontali da se nama, u stvari, ne mrda iz naseg kraja i resismo da probamo da napravimo cudo – da od malog stana napravimo veci bez znacajnog pomeranja zidova i da cekamo da se jednog dana, stan do nasega pusti u prodaju i da se onda kao ljudi prosirimo.

Sada imamo:
- hodnik
- kupatilo
- dnevnu sobu sa trpezarijom
- kuhinju
- spavacu sobu
- veeliku terasu,
a od toga cemo probati da napravimo
- malo manji hodnik
- drugacije kupatilo
- deciju sobu (od spavace)
- spavacu za nas dvoje (od kuhinje)
- kuhinju selimo u deo dnevnog boravka koji cemo malo prosiriti na terasu
- ostavu koju stan nema (a treba nam ko 'lebac) i
- menjamo plocice na terasi.

Za celu akciju nam trebaju svi profili majstora, sve vrste materijala.
Od celog sadasnejg stana, na svom mestu ostaju tri zida (od kojih su dva ka susednim stanovima) i jedan ka hodniku. Ostalo se rusi/premesta/kopa/zida …

Plocice gledamo vec vise od mesec dana i sad vise ne znamo sta hocemo
Parket gledamo isto toliko i sad vise ne znamo kakav hocemo
Sanitarije za kupatilo gledamo isto toliko i sad vise ne znamo koje nam odgovara
Radijatore smo skinuli i nismo jos ni poceli da razmisljamo kako ce izgledati novi icon_mrgreen.gif
Stolariju smo narucili happy64.gif
Vrata smo narucili happy64.gif
Boju zidova – nemamo pojma
Rasveta – nemamo pojma

Pre 5 dana smo decu preselili kod moje mame i sestre (kobna greska, vec se pokazalo), a mi prelazimo za dva dana kada pocnu da ruse prve zidove zbog promene stolarije.
Ja sam se poradovala kako cemo ovih dana, dok spavamo sami u stanu, vreme iskoristiti za … neke lepe stvari, ali se svako vece onestvestim u pola razgovora o plocicama/majstoru/debljini zida …

E pa srecno nam bilo sign05.gif
----
Evo, ovako izgleda popis radova i najstora koji ce proci kroz nasu kucu od danas do kraja radova, a napravila sam ga pre nekog vremena, kada smo hteli da vidimo sta nas sve ceka ...

RADOVI

1. plocice
zidne - kuhinja, kupatilo 2.7.
podne - hodnik2.7., kuhinja, terasaGOTOVO
2. stolarija
dnevna soba + kuhinja (prozori i vrata) GOTOVO
decija soba (prozori i vrata) 2.6.
3. rusenje zidanje zidova
rusenje dela zida izmedju decije sobe i terase 31.5.
zidanje novog zida izmedju decije sobe i terase 31.5.
pravljenje zida izmedju dnevne sobe i ostave GOTOVO
4. grejanje
izmestanje radijatoraGOTOVO
5. vodovod i kanalizacija
zatvaranje instalacija u postojecoj kuhinji GOTOVO
postavljanje vodovoda i kanalizacije za novu kuhinju 2.7.
premestanje instalacija u kupatilu 28.6.
6. ravnajuci sloj za parket i plocice GOTOVO
7. parket GOTOVO
spavaca soba
decija soba
dnevna soba
8. kuhinja
pravljeje kuhinjskih elemenata
kupovina: sudopera, ugradna rerna i ploca
sank gotovo
9. vrata
ulazna
sobna
kupatilo uzete mere 2.7. bice gotovo ... GOTOVO
10. rasveta
ceo stan (osmisliti)
terasa
dvoriste
11. zidovi
materlisanje, gletovanje, krecenje GOTOVO



MAJSTORI

1. keramicar
2. zidar (zidovi, ravnajuci sloj)
3. moler
4. gipsani zidovi
5. grejanje
6. vodovod
7. elektricar
8. stolar (kuhinja)
9. ugradnja stolarije


jbt kad pogledah sad, upi*ala sam se od smeha ....
044.gif 044.gif 044.gif

@natasaa
ja sam u rok za zavrsetak radova vec dodala famoznih 15 dana koji se uvek stvore zbog nepredvidjenih okolnosti 003.gif

Nadam se da cu se na ovu stranu redovno vracati da obelezim radove koji su zavrseni happy51.gif
------
Rusenje i zidanje planirano i obavljeno happy64.gif

Ni ja nisam verovala da ce biti tako.
Kada su poceli da lupaju, ispostavilo se da imamo betosnki zid debljine 30cm, i betonsku gredu od 40cm ...
Razlupali za 3 sata, otisli, dosli drugi majstori da ozidaju sta treba i oko 23h smo vec otisli na spavanje icon_lol.gif

Eno ga sad moj dragi ceka majstore za stolarijom da stignu, a onda idemo da K-O-N-A-C-N-O kupimo plocice koje me dovode do ludila, pa onda mozda odemo da kupimo i paket ...

Dok su majsotri rusili zid, ja sam u nenadanoj akciji otisla da vidim tus kabinu i kupila je ... tj dobila je gratis, a platicemo je mozda danas 003.gif

U subotu su nam javili iz bosanske firme koju smo videli na sajmu i hteli od njih da kupimo sanitarije, da imaju jednu bas takvu kakvu mi hocemo (tus kabinu) u Beogradu, greskom donesenu, pa da je pogledamo i ako hocemo da je uzmemo, jer u suprotnom ce je vratiti u Bosnu.

I da, ako je uzmemo, dobijemo je jeftinije jer nisu platili carinu za onu koju su doneli taj dan.
I ja se pokupim, odem da pogledam. Kazem "OK, to je to, uzimamo je."
Ali nisam ponela pare sa sobom .. oni kazu "ma nema veze. U ponedeljak cemo vam javiti broj racuna firme da uplatite pare i to je to!"
I utovare mi kabinu, ja kazem "Hvala!" i odvezem se u nepoznatom pravcu 003.gif

Deca ...
... su svaki dan isla da vide "da li su majstoLi napLavili nasu sooobuuuu??"
A onda Kaca stane ispred zida bez prozora i objasnjava (valjda sam dovoljan broj puta ponovila, pa je mukica zapamtila) "ooovde ce biti pLozoL, a ovda vLata da idemo na teLasu: love32.gif
I sve rukicom pokazuje gde ce sta da stoji.
I ovde ce biti kLeveti za mene i batu .. oni veeeliki, pLavi i ovde igLacke ... love32.gif

Makica me u subotu jurio da ide samnom da gledamo plocice.
Planirano je bilo da ih ostavim kod babe i dede, ali je on isao zamnom i otvarao moju saku da ugura svoju rukicu da ga vodim sa sobom sad55.gif
Otisla sam bez njega i zarekla se "NIKAD VISE!"
Ako hoce samnom - ici ce samnom.
Koliko god to bilo komplikovano, nece me proganjati kao njegova rukica koja otvara moju saku, i njegov glasic koji ponavlja "mamo, ja cu sa tobom da idem sad55.gif "
Ceo dan me proganjalo kao najogra nocna mora .. i evo svecano: Nikada vise! Nije vredno! sad55.gif



Makica svaki dan sa mojom mamom zaliva cvece na njenoj terasi i raspoznaje: PeKtuniju, begoniju, nanu, kaktus, papucica (neko mnogo lepo cvece), pukos (prkos), muskatla ... love32.gif
Baka spusti saksicu, a on ima svoju kanticu i zaliva svaku kako terba.
Kad dodje nana na red, on kaze "nana voli puuuno vodice .. njooj cemo puno da sipamo"

Pokusaval sam da ga zbunim i begoniju proglasavala petunijom, ali se nije dao happy51.gif kaze "mamooo, to je beegoniiiijaaa!"
----

Oblacicu, racunaj na to happy15.gif
Jah vala, Matora moja,
sta bih ja bez vas love38.gif

A sad da nastavimo:
stolarija u decijoj sobi psotavljena tacno kada je planirano .. da covek ne poveruje.
Bilo je malo povuci-potegni, ali je uradjeno.
OndaK smo ceo naredni dan MM i ja praznili ostatak stana (do poslednje stvcice) da bi majstori za rusenje i skidanje svih plocica mogli da pocnu.
Oni su najavili da ce to trajati 3-4 dana.
Dosli danas, i oko 12h se cujem sa MM-om koji ih nadgleda i on sav cvrkuce i kaze "e, ovo ide kao ludo. Kupatilo je gotovo, terasa uradjeno sta je planirano." Sada je ostala kuhinja, ali cemo to u drugoj fazi radova.
Ali, ne lezi vraze:
Malopre ga, oko 15h zovem i on kaze da je tek seo da radi (svoj posao) jer je u stanu bila gradjevinska inspekcija!
Zasto? Kako? U cemu je problem?
Komsinica za 3. sprata je zvala inspekciju i prijavila da rusimo nosece zidove.
Pa koliko retard treba da bude neko ko zivi u prizemlju zgrade i rusi nosece zidove u sopstvenom stanu ??? eusa_wall.gif
Ali, ok, dosli, videli, rekli "Ma ok je, samo dodjite sutra i prijavite radove da ne bude vise ovakvih uznemiravanja"

Kupili smo plocice za terasu, za kuhinju, i sada su ostale jos za kupatilo .. ali tu imamo problem .. nikako da se odlucimo DEFINITIVNO za boju ... svidja nam se narandzasto (ali se bojimo da nam za 15 godina deca ne kazu da smo iz vremena "Dzems Bonda" ) i svidja nam se sivo-belo, i svidja nam se svasta- nesto ... i sada smo na velikim mukama.


Inace, nasa "mala" zajednica kod moje mame i sestre funkcionise ... jako veselo.
Ujutro se ne zna ko gde onako poluprobudjen baulja, svi nesto traze, pokusavaju negde da stignu, ulazak u WC je u domenu naucne fantastike (1 WC solja na nas 4 odrasle duse)... ponekada podescamo na vreme Dafine i cekanje u redu ispred njenih banaka.

Kaca je pozelela da i ona ne ide vise na nosu, nego na veeeeliku nosu (WC solju) ali smo joj objasnili da ce to tek kad se vratimo u nas stan .. jos bi samo ona falila sa svojim meditativnim stanjima u WC-u, dok je bata drzi za ruku, mama mazi, a ona se koncentrise da kaki happy51.gif
----
I tako moj dragi danas isao da se sacini zapisnik sa jucerasnjeg izlaska inspekicje po prijavi komsinice ...
Tek sinoc mi je rekao da ce i to morati da se obavi, i sada je morao da prijavi sve radove u stanu.
Po zakonu, naravno, nije dozvoljeno menjati stolariju, pomerati zidove, menjati instalacije ... tako da to nije navedeno.
Naravno da je pola grada zamenilo stolariju i pomerilo sve zidove koje su mogli, i pola nase zgrade je to isto uradilo, ali niko nema nasu komsinicu ... uz sve to, inspektor je juce samo zamenjivao kolegu, pa postoji sansa da kolega pozeli da dodje da sve pogleda u poendeljak, kada se vrati na posao ...

Jos pre nego sto smo poceli radove sam, pribojavajuci se ovakivih ispada, rekla da cu, ukoliko nas neko bude zajebavao, podneti prijave za sve spoljne jedinice klime, za svu promenjenu stolariju, sve gace koje vise sa okolnih terasa, sve stare stvari koje se sire po terasama i hodnicima, za sve sto po zakonu ne sme - a postoji, da cu onda izdati stan sto mladjim i neodgovornijim studentima i ostaviti im muzicki stub sa sve (veoma jakim) zvucnicima, prijaviti (kako dolikuje) da izdajem stan, i preseliti se u drugi stan ... a komsije cu ostaviti da uzivaju u podsecanjima na studentske dane i lude zurke u dugim letnjim nocima happy51.gif

nadam se da do svega toga nece doci, ali treba imati spremljenu strategiju 003.gif

Danas idemo da kupujemo plocice za kupatilo i sanitarije ... i ja bih kao trebala da budem srecna, a ne mogu da se otmem mislima o ..... komsinici ....

------
Komsije su zdusno pocele da bojkotuju "komsinicu" koja nas je prijavila happy51.gif
I svi je pitaju sta joj je to trebalo, jel hoce da nju pocnu da tuzakaju za sve gluposti koje kravi (pocev od ostavljanja djubreta ispred vrata, do bacanja istog kroz prozor) ...
Kupili smo prakticno sve plocice koje smo smislili (i mnooogo su lepe) i sad pocinju zaHebanciej za majstorima.
Jedan koji je trebao da radi pregradne zidove je resio da mi imamo mnogo para pa da dobar deo treba da damo njemu i pri tome moramo da cekamo 10-ak dana da bi on poceo da radi.
Naravno, sve to objavljuje u 5 do 12, jer je do tada bilo, ma nece to biti skupo, sve cemo se dogovoriti, javite mi se 1-2 dana pre nego sto terba da se pocne i sve ce biti ok.

Kada smo ga zvali - em skupo, em ne moze sad, em nema keramicara (a tvrdio je da ce dovesti svog) ...
Sada smo malo promenili taktiku, zvali drugog i valjda sutra anstavljamo raove koji stoje 5 dana.
Istina, meni je prijao ovaj zastoj u radovima.
Malo se slegla prasina oko inspekcije i komsinice, kupili smo fu***ng plocice za kupatilo koje smo gledali 2 meseca i na kraju nismo znali sta hocemo, MM se odmorio (to mi se najvise svidelo) i imali smo vremena da budemo sa decom (e to je tek za happy15.gif )
Cini mi se kao da smo napunili baterije i sad mozemo da nastavimo.
Kod mame smo na suvom, toplom, naharnjeni, napojeni ... naravno da smo mama-sestra-ja imale jos ejdan manji "incident" ali se sve nekako dovelo na svoje mesto.
Ja volim da sve sestrine ispade pripisujem iscekivanju tih manjih intervencija i nervozi oko svega toga, pa nekako sve lakse progutam.

icon_lol.gif mm je zakljucio da daleko manje para trosimo u nabavkama od kad smo kod mame, sto je naravno, ziva istina, jer je moja mama carobnjak kod kog se nsita ne baca. Njeno je geslo "sto ne pojedete za rucak, dobicete za veceru u salati ili sutra za rucak u supi" icon_lol.gif
I stvarno bih volela kada bi me poducila svojim vestinama, uskoro bismo plivali u parama happy51.gif

Deca svako malo pitaju kada ce moci da se usele u svoju sobu i da vide Libice (koje je mama obecala 003.gif )
I svaki dan moramo da odemo do stana da vide da li su majstori napravili njima sobu i kada vide da niej gotovo, moramo da im objasnjavamo da su mnogo radili i da su otisli malo kuci da se odmore. Kaca je juce rekla "maaamooo, nasa kuca je mnoogo pUljava!" happy51.gif
Dobro je dok ne kontaju da radovi stoje indifferent24.gif
---------

jos uvek se koprcamo indifferent24.gif
Radovi su se pomerili s mrtve tacke.
U stvari, meni je izgledalo da svi radovi stoje jer su radjene stvari koje nisu finalne (promena instalacija u kupatilu, zidanje temeljcica za pomereni zid, skidanje plocica na tearsi, u hodniku ...)

Konacno smo ulovili jednog keramicara (tip je iz Krusevca i radio nam je kupatila na Kopaoniku, i sad je dosao da nam uradi i vde sta treba ... ljubim ga ja happy64.gif ) . Radi ceo dan, ne zali se, ne kuka, malo jede i deca ga O-BO-ZA-VA-JU!
Kada krenemo od mame do naseg stana, Marko spakuje svoj alat u ranac i ide da pomogne majstoLu.
Onda sav srecan trckara do stana, da bi sav vazan cucnuo ispred kupatila, poceo da vadi svoj alat, jedan po jedan, onako smerno kao da vadi dijamante, poslaze ih po podu i onda izabere jedan, i kaze majstoru "dosao sam da ti pomog'em!" love32.gif
A majstor se upisa od smeha, sav se ozari i kaze da nikada u zivotu nije imao tako divne pomagace (mnozina - jer uvek i Kaca dodje da vidi sta se tu radi i da li ima nesto sto bi mogla da im dodatno objasni i isprica) love32.gif

MM pada s'nogu sad55.gif i najozbiljnije se plasim za njegovo zdravlje.
Pre neki dan kada je bilo milion stepeni, on je obijao beton na terasi ... "da sam uzeo nekoga, taj bi sjebao i ovo ispod sto ne treba da se busi!" kaze on.
"Pa je*em mu mater, ja sam sigurna da nije neophodno imati zavrsen ETF da bi covek mogao da obije beton za terase!" kazem ja, a on odgovoara "ma OK, evo, vec sam zavrsio!"
... moj tata je pre 13 godina umro od infarkta jer (isto tako) niko drugi niej mogao da savije armaturu, ode po materijal za vikendicu, prenese ko-zna-koliko dzakova cementa ....

Elem, MM pre podne ide do stana da preuzme materijal koji dovezu, uputi majstore u tajne njihovog zanata (nema poverenja u njih do te mere, da je mene sramota da prisustvujem tim scenama ashamed05.gif ) onda ode da nabavi ako jos nesto treba (a uvek treba) pa po podne ode na posao, uvece ponovo do stana, da vidi sta su za*ebali u medjuvremenu, i dodje kuci u ponoc, poluonesvescen ... sad09.gif
Jutros mi ga je bilo toliko zao, da sam pomislila da prodamo sve i kupimo nesto novo sto ne treba da se sredjue i preuredjuje ... ali jbg, sad nema nazad ...

Do kraja nedelje bi trebalo da dodju da KONACNO uzmu mere za vrata od sobe, kupatila i ulazna, jer do sada nisu bili gotovi podovi, pa majstori nisu hteli da mere nista.
Do vikenda bi trebalo da budu gotovi i prozor i oooogromna balkonska vrata, (nadam se) i montirana tokom vikend, a onda cemo, cini mi se, malo lakse disati icon_lol.gif

Inspektore vise nismo videli, sto bi rekao Muja "nit' pisma-nit' razglednice" ...
---------

Momci iz BOSAL-a su u nasem stanu i uzimaju konacne mere za ulazna, vrata od sobe i kupatila.
A keramicar je zavrsio postavljanje plocica u kupatilu, zaejdno sa nekim zaHebancijama oko izravnavanja zidov,a pokrivanja cevi ... danas fuguje love32.gif
Stavio je plocice u hodnik.
Terasa je izbetonirana, susi se i ocekujem da u nedelju pocne postavljanje plocica na njoj (a tome se beksrajno radujem happy64.gif i vec sa zamislila neku drvce koje odavno merkam da stavim tako da ga gledam iz kuhinje icon_lol.gif

Balkonska vrata (sa komarnicima icon_lol.gif ) i ostalo sto treba stize u ponedeljak-utorak ...

Sve se odjednom pokrenulo i ima naznake da ce zaista biti gotovo icon_lol.gif

Ja sam se preorijentisala na onaj tezi i odgovorniji deo posla - trazenja sitnica koje zivot znace: decija soba, zavese, galanterija za kupatilo, kuhinju, terasu ...

----------

icon_lol.gif
osmeh se vratio na lice MM-a love32.gif
danas su stigla vrata za deciju sobu, kupatilo i ulazna i MM mi se javlja na telefon sav ozaren i presrecan happy64.gif

Inace, nasi radovi, kao to obicno biva, krenu jedan korak napred-nazad dva ...
Spoljna stolarija jos nije gotova, i to potpuno kuci radove na kuhinji, dnevnoj sobi i nasoj buducoj spavacoj sobi, ejr tek kad se postavi nova stolarija, moze da se skida stara i da se izbija zid koji smeta da sve ostalo pocne da se radi.

Jue smo isli da izaberemo kvake za nasa nova vrata i nove slavine i skroz smo srecni i presrecni i prezadovoljni ...
Uradjeno je dosta grubih radova, ali sve izgleda samo jos gore nego sto je ikada bilo i daje utisak da se mi nikada vise necemo vratiti u nas dragi, topli dom sad55.gif
nadam se da ce, kada stigne spoljna stolarija, sve krenuti bez zastoja character09.gif

Kupatilo je inace, skroz gotovo, osim sto vodoinstalater nece da nam montira sanitarije dok i poslednji majstor ne izadje iz stana (i verujem da je u pravu icon_lol.gif )
Evo, svecano obecavam da cu sutra staviti slike radova iz hodnika i kupatila od golih zodiva do sad ... nadm se da ce i nama biti lakse kada budemo gledali slike icon_lol.gif
----

1 comment: